براي توسعه گردشگري بايد نگرش‌هاي بين‌المللي را تغيير داد

به گزارش ميراث آريا(chtn) و به نقل از روابط عمومي معاونت سرمايه‌گذاري و طرح‌ها بيژن بيدآباد اقتصاددان و استاد دانشگاه در خصوص فاصله ايران با صنعت توريسم جهاني ضمن بيان مطلب فوق افزود: همايش و يا هر فعاليت رسانه‌ايي ديگر مي‌تواند نگرش‌هاي فرهنگي ملت دنيا را نسبت به ايران تغيير دهد.

وي افزود : گردشگران خارجي مايلند در نهايت امنيت و خيال خوش از پديده‌هاي طبيعي، اجتماعي جغرافيايي و فرهنگي يک نقطه از سياره زمين بازديد کنند، هر چقدر امکانات رفاهي بيشتر باشد موجب تشويق گردشگران خواهد شد.

بيد آباد اظهار داشت: بررسي تطبيقي درآمد توريسم در کشورهاي مشابه به ما اين مطلب را گوشزد مي‌کند که ايران منابع عظيم صنعت توريسم را هنوز فعال نکرده است. براي مثال از لحاظ خصوصيات اقليمي و آثار باستاني ايران بسيار غني‌تر از اسپانياست اما ميزان درآمد صنعت گردشگري اسپانيا در سال‌هاي اخير به ارقامي بيش از 40 ميليارد دلار نزديک بود. اين رقم معادل درآمدهاي نفتي دو سال ايران قبل از افزايش قيمت نفت در چند سال اخير است.

وي ادامه داد: هدف‌گذاري براي رقم 40 ميليارد دلار درآمد ارزي ناشي از صنعت گردشگري در حد بسته‌هاي هتل‌سازي و يا مراکز تفريحي تنها کفايت نمي‌کند و نيازمند تغييرات بيشتري در نگرش همه دستگاه‌هاي ذيربط است.

بيدآباد خاطر نشان کرد: بايد از لحاظ فرهنگي نحوه برخوردها و نگرش‌ها را بازنگري کنيم، اگر اين تحول به سمت و سوي اعتلاي فرهنگي پيش رود مي‌توان انتظار داشت که حداقل در ميان مدت گردشگران به سمت ايران زمين حرکتي رو به رشد داشته باشند ./100

انتهای پیام/

کد خبر 1387081322